Eerste maand Mauritius, tijd voor een update! - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Guusje vermeulen - WaarBenJij.nu Eerste maand Mauritius, tijd voor een update! - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Guusje vermeulen - WaarBenJij.nu

Eerste maand Mauritius, tijd voor een update!

Door: Guusje

Blijf op de hoogte en volg Guusje

29 Maart 2016 | Mauritius, Mauritius

De eerste maand Mauritius zit erop dus ik dacht tijd voor een kleine update. We hebben al veel leuke dingen gedaan hier dus ik zal maar gewoon bij het begin beginnen.

Eindelijk was het zo ver, met z’n vijven in het vliegtuig om aan onze reis te beginnen. We hadden er al zo lang naar uitgekeken en nu was het eindelijk zo ver. Spannend maar vooral ook super leuk! Na een reis van 14 uur kwamen we aan. Bas Evi en ik werden met een taxi naar ons huis gebracht in het noorden; Grand Baie. Tibbe en Merijn gingen naar het zuiden; Flic en Flac.

Toen we aankwamen was het huisje even wennen in eerste instantie. Maar nadat we een beetje schoongemaakt hadden en onze spullen een plekje gegeven hadden wenden we al snel. In de avond zijn naar Flic en Flac gegaan waar we een hele groep studenten ontmoet hebben waarvan een gedeelte bij Tibbe en Merijn in huis woont en een gedeelte bij ons in Grand Baie.

Deze maand hebben we al veel leuke dingen gedaan met de groep; berg beklommen, appartementen gehuurd in Tamarin, veel mooie strandjes bezocht, auto’s gehuurd om het eiland te verkennen, met de catamaran naar een super mooi eiland gevaren, naar de dierentuin geweest, Rochester Falls bezocht, Holi gevierd op het strand, en veel geslaagde feestjes gehad.

Ook zijn we uit eten geweest bij een lokaal restaurantje met collega’s. Dit was een bijzondere en hele leuke ervaring. Zij zouden een VIP tafel voor ons reserveren en er was verse vis. De vis was zeker vers en heel lekker, maar bij de VIP tafel hadden wij wat anders in gedachte haha.. In een klein kamertje achter af zonder ramen was het dan, iets wat we zelf nooit uitgekozen hadden maar daarom juist leuk om mee te maken. Het was een gezellige avond en de Mauritiaanserum smaakte goed.

Nu even over mijn stage. Ik loop 5 dagen per week stage en zit hier met nog twee andere Nederlandse studenten waaronder Bas. Ons stage bedrijf is managet en verhuurd 5 verschillende appartementen complexen in Mauritius. Ik werk mee op de marketing afdeling waarbij ik verschillende taken heb. Er hangt hier een informele sfeer en de collega’s zijn allemaal aardig. Elke dag pakken we rond half 9 de bus en om half 5 de bus weer terug, prima te doen dus.

Op het eiland zelf hangt een hele relaxte en gemoedelijke sfeer. De mensen zijn allemaal heel aardig en willen maar al te graag een praatje met je maken. En hebben ondertussen ook wel gemerkt wat de Mauritiaanse tijd is; altijd minimaal een half uur later dan afgesproken, een stuk minder gestrest en strikt dan in Nederland dus. Iedereen praat Creools hier; frans in een dialect maar de mensen praten ook best wel goed Engels.

Deze maand is omgevlogen dus ik denk dat we het nog wel vier maanden gaan volhouden hier! Hopelijk hebben jullie een beetje een idee gekregen hoe het hier is. Ik heb ook wat foto's toevoegt voor een kleine sfeer impressie.. :)

ohja als jullie elke week wat willen lezen over onze weekenden hier kunnen jullie op Merijns blog kijken; www.merijnth.waarbenjij.nu

• 29 Maart 2016 - 11:01

Marian Vermeulen:

Hoi Guusje wat leuk dat je deze ervaringen met ons deelt en de foto's zijn ook prachtig wat is het er mooi zeg, als ik het zo lees is er maar weinig stress of is het voor het personeel anders kort om fijn dat je het erg naar je zin hebt, en leuke mensen heb leren kennen. Maar natuurlijk ook Van Harte Proficiat met je verjaardag ga vandaag maar lekker uit je bol als het kan .Groeten van Opa Wim & Oma Marian